Koje graške rade poduzetnici početnici kod stvaranja uspješnog poslovanja i biznisa? Kako spriječiti pogreške i izgraditi poslovanje na kvalitetnim temeljima? Zašto je važno postaviti jasne ciljeve i vjerovati u uspješnost poslovne ideje?
Poduzetnici početnici uglavnom su hrabri ljudi koji prije startanja biznisa iznad glave imaju hrpu pitanja. Otvoriti i voditi vlastiti biznis novost je u njihovom životu, no bez iskustva i potrebnog znanja – hrabro kreću na put prepun raznih prepreka i izazova. Zahvaljujući hrabrim idejama i ogromnom zalaganju – danas u Hrvatskoj (i svijetu) postoji mnoštvo sjajnih poduzetnika čije ideje nam svakodnevno olakšavaju život.
Ako se tek pripremate za pokretanja vlastite poslovne ideje – vrijeme je da naučite gdje najčešće griješe poduzetnici početnici. Spoznajom grešaka moći ćete napraviti bolji plan i krenuti u uspješniju realizaciju vlastitog biznisa. Trebate li knjigovodstveni servis koji će vam pomagati u razvoju poslovanja – svakako nam se obratite ovdje.
Loše definirani ciljevi
Poslovni plan trebao bi biti jedan od temeljnih postulata svakog novog biznisa. Naime, poslovni plan na jednom mjestu agregira sve vaše planove i ideje – te metrike koje želite ostvariti u poslovanju. Želite li uspješan biznis koji će kvalitetno rasti – trebate imati jasni viziju gdje želite stići u narednom mjesecu ili godini.
Jasna vizija poslovanja vodi vas do stvaranja ambicioznih i ostvarivih ciljeva. Prilikom definiranja ciljeva koje želite ostvariti u budućem poslovanju svakako navedite razdoblje u kojem želite nešto postići te jasne metrike pomoću kojih ćete pratiti napredak vaših ciljeva. Istraživanja su pokazala kako su poduzetnici početnici s detaljno definiranim ciljevima puno uspješniji od onih koji nemaju definirane ciljeve poslovanja u budućnosti.
Ne poznavanje ciljane skupine klijenata
Svi ljudi nisu vaši klijenti i vaš proizvod/usluga nije za svakoga. Pokušavate li svoj proizvod ili uslugu prodavati svakoj osobi nepotrebno ćete gubiti energiju i vrijeme – a rezultata neće biti. Želite li što prije stići do uspješnih poslovnih rezultata trebate jako dobro poznavati ciljanu skupinu ljudi kojoj želite prodati vlastiti proizvod ili uslugu.
Istražiti tržište danas je lakše no ikada prije – zahvaljujući raznim digitalnim kanalima. Prije same realizacije ideje možete pustiti digitalne oglase koji će vam ukazati na to kakav interes vlada za vašom idejom. Kada jednom krenete poslovati, najvažnije je da što bolje upoznate klijente koji su zainteresirani za kupnju vašeg proizvoda. Samim time, svaka vaša buduća marketinška strategija obraćat će se upravo onim osoba koje su najbolji potencijalni kupci vašeg proizvoda ili usluge.
Ideja je dovoljna za uspjeh
Svakog dana milijuni ljudi diljem svijeta koncipiraju raznovrsne poslovne ideje u svojoj glavi. No, kada je vrijeme za realizaciju tih ideja – gotovo sve super ideje propadnu. Naime, ideja sama po sebi nije važna, ako iza nje ne stoji kvalitetna i ambiciozna realizacija. Dakle, ideja je temelj – no ono što doista vrijedi i donosi profit je kvaliteta realizacije ideje.
U modernom digitalnim svijetu kada proizvod ili uslugu možete prodati bilo kojoj osobi na svijetu – gotovo da ne postoji loša ideja. Naime, svaka ideja uz dobru realizaciju doprijet će do svojih kupaca. Samim time, na vama je da vjerujete u svoju ideju i da uložite veliki napor kako biste ideju pretvorili u uspješnu realizaciju. Uspješna realizacija osrednje ideje pobjeđuje fantastičnu ideju bez realizacije.
Ne želite da vaš uspjeh ovisi o nekom drugom
Bez obzira na to što stvorili, činjenica je da ćete novac zaraditi tek onda kada taj svoj proizvod ili uslugu prodate nekome. Dakle, želite li zarađivati novac vaš uspjeh mora ovisiti o nekome. Mnogi se poduzetnici početnici opiru suradnji s drugima i žele samostalno izgraditi svoj uspjeh. Nažalost, pokazalo se kako je za rast poslovanja iznimno važno komunicirati i surađivati s drugim osobama i poduzetnicima.
Svaki biznis, bez obzira na ideju i realizaciju – u končanici ovisi o ljudima. Iskoristite potencijal konferencija, formalnih i neformalnih druženja, sajmove i razna događanja – kako biste se povezali s ljudima koji vam mogu pomoći, ali i kojima vi možete pomoći. Vaš potencijalno veliki kupac možda se krije na nekoj od konferencija, odličan poslovni suradnik možda sjedi do vas na nekom poslovnom događanju, itd. Uspjeh nemojte graditi sami, već iskoristite sam potencijal povezivanja s ljudima – kako biste rasli brže, pametnije i kvalitetnije.
Manjak ulaganja u vlastito znanje
Poslovni svijet užurbano se mijenja i nešto što je danas aktualno, za nekoliko godina past će u potpuni zaborav. Digitalni svijet potpuno je promijenio poslovanje, a mnogi su poduzetnici zbog tromosti i neprilagođenosti propali. Želite li opstati na konkurentnom i aktivnom tržištu – važno je da svoje poslovne modele iz mjeseca u mjesec prilagođavate trendovima na tržištu.
Kako biste mogli uspješno balansirati poslovanjem, važno je da imate primjenjivo znanje. Dakle, konstantno ulaganje u vlastito znanje – predstavlja jedan od najvećih kapitala vašeg biznisa. Stalnim usavršavanjem i prilagođavanjem novim trendovima, vaš će biznis slijediti želje i potrebe kupaca. Budite spremni na ulaganja u znanje jer mnogi biznisi na zastarjelim modelima će ubrzo propasti, dok će rasti oni koji do nedavno nisu ni postojali.
Poduzetnici početnici strahuju od (ne)uspjeha
Iako je ulazak na poslovno tržište iznimno hrabar potez, činjenica je da su gotovo svi poduzetnici početnici iznimno preplašeni. S jedne strane boje se neuspjeha koji bi im mogao donijeti životne i financijske nedaće. S druge pak strane, veliki broj poduzetnika početnika strahuje od uspjeha – jer je to nešto što se događa izvan njihove zone komfora.
Prilikom pokretanja vlastitog biznisa, ali i donošenja bilo koje poslovne odluke trebali biste se zapitati – što je najgore što se može dogoditi? Odgovorom na to pitanje shvatit ćete da mnogi strahovi zapravo nisu opravdani i da rizik koji poduzimate nije toliko drastičan – kao što ste na prvu pomislili. No, čar života zapravo se skriva u poduzimanju rizika i izvan zone komfora – stoga budite spremni na suočavanje sa svojim strahovima. Svaki potencijalni neuspjeh zapravo je lekcija za kvalitetniji uspjeh.
_____________________________
Potrebna vam je pomoć? Kontaktirajte nas ovdje.
_____________________________